Follow Us

Follow on Twitter    Follow on Facebook    YouTube Channel    Vimeo Channel    Tumblr    SoundCloud Channel    iPhone App    iPhone App

Muslim Brotherhood Slams Tycoon-Owned Satellite Channels for Misinforming Voters

[Image from Rommy Ghaly.] [Image from Rommy Ghaly.]

Satellite TV channels owned by business magnates are transmitting false election-related news, charges Islamist group.

The Muslim Brotherhood’s Freedom and Justice Party ‎‎(FJP) released a statement on Monday slamming satellite ‎television stations “owned by businessmen” for ‎transmitting what it described as “false information” about ‎Egypt’s ongoing parliamentary elections.‎

According to the FJP, these channels are playing a ‎‎“dangerous role” by “misleading voters with false news,” ‎incorrectly suggesting for instance that runoff elections ‎had been cancelled in the Cairo voting districts of El-‎Sahel and Shubra and in Alexandria’s Maharam Bek. ‎

Such inaccurate information, the party noted, came in ‎spite of the fact that Egypt’s Supreme Electoral ‎Commission (SEC) had explicitly denied reports that ‎some runoffs had been cancelled.‎

The FJP went on to urge the local media to cover the ‎ongoing polls objectively and refrain from “manipulating ‎the Egyptian people in the interests of a small number of ‎businessmen.”‎

Several Egyptian satellite television channels are owned ‎by prominent businessmen of liberal political orientations, ‎including ONTV, owned by Coptic-Christian billionaire and ‎founding member of the liberal Free Egyptians Party ‎Naguib Sawris, and El-Hayat, owned by Al-Sayed Al-‎Badawy, head of the liberal Al-Wafd Party.‎


[Developed in Partnership with Ahram Online.]

If you prefer, email your comments to info@jadaliyya.com.

Announcements

 SUBSCRIBE TO ARAB STUDIES JOURNAL

Pages/Sections

Archive

Jad Navigation

View Full Map, Topics, and Countries »
You need to upgrade your Flash Player

Top Jadaliyya Tags

Get Adobe Flash player